Ořechy a jejich pozitiva

Právě v období Vánoc si obvykle vzpomeneme na ořechy, které během celého roku opomíjíme, přestože jejich pozitivní vliv na naše zdraví je všeobecně znám. Ořechy bezesporu patří do zdravého jídelníčku, hodí se do salátů, ale obohatí i mnohé další recepty. Ořechy a semena tvoří důležitou součást zdravé stravy. Pokud bude zdravější jídelníček vaším novoročním předsevzetím, na ořechy určitě nezapomínejte!

Proč jíst ořechy?

Jsou zdrojem kvalitních bílkovin, tuků, minerálů a vitamínů. Ořechy obsahují velké množství plnohodnotných bílkovin, kterým převyšují všechny rostlinné produkty, s výjimkou sóji. Bílkoviny ořechů obsahují všechny esenciální aminokyseliny, a to v dostatečném množství a vhodném poměru. Pro diabetiky jsou ořechy velmi vhodnou a výživnou náhradou nadměrné konzumace masa. Ořechy také obsahují vysoké množství vitaminů skupiny B a minerálních látek - především hořčíku, vápníku a fosforu. Jsou skvělým zdrojem vápníku a zinku, který mimo jiné prospívá i naší imunitě.

Máme se vyhýbat ořechům kvůli vysokému obsahu tuků?

Možná si dáváte pozor na přílišnou konzumaci ořechů právě proto, že jsou jak známo "tučné". Vysokého obsahu tuků se však v tomto případě opravdu bát nemusíme, ten je totiž převážně tvořen prospěšnými nenasycenými mastnými kyselinami, hlavně nedostatkovými omega 3 mastnými kyselinami, o nichž víme, že si je náš organismus neumí sám vytvořit.

Ořechy na nervy, pro krásu i energii!

Je vědecky prokázáno, že oříšky mohou pozitivně ovlivnit naši náladu a navodit příjemné pocity. Cítíte se v těchto zimních dnech unaveni, bez elánu, v pochmurném rozpoložení, nejradši byste zalezli do postele a vylezli až na jaře? Dejte si denně hrst oříšků a bude vám na světě líp! Kromě blahodárných účinků na naše zdraví a psychické naladění jsou minerály obsažené v oříšcích skvělé i pro zdraví a lesk vlasů, pro pevné nehty a vypnutou pleť.

Ořechy se doporučují zejména po ránu, kdy si je můžete přidat do své zdravé jogurtové snídaně. Večer je můžete zobat také u televize, před praženými a solenými arašídy, jejichž nadměrné množství často vede k zažívacím potížím, však dejte přednost syrovým jádrům lískových nebo vlašských ořechů, mandlím, kešu, para ořechům, pekanovým ořechům, nebo pistáciím.

Ořechy jako nebezpečný alergen

Nakonec však ještě jeden důležitý dodatek a varování! Alergie na ořechy je jednou z nejčastějších potravinových alergií vůbec. Její projevy se mohou objevit během několika minut až hodin po požití, kontaktu či vdechnutí alergenu. Jde o včasnou reakci. Pokud k reakci dojde později, za 4 - 6 hodin, mluvíme o tzv. opožděné reakci. Příznaků je celá řada - svědivé kožní potíže, otoky rtů a jazyka, bolesti břicha, zvracení, průjem a také astmatické potíže, v nejhorším případě vedoucí až k anafylaktickému šoku. K potlačení alergické reakce se používají antihistaminika.

Zdroj: ona.idnes.cz, nutricniordinace.cz, ordinace.cz

Foto: Pixabay.com

Ořechy a jejich pozitiva patří do témat

Přidat příspěvek k tématu

* Povinné pole

Adresář

Diskuze na téma Hubnutí, dieta a zdravá strava

  • 20.01.2017 21:01 zdravé hubnutí

    dvoreačko a koukalas na ty recepty, co mají na netu? Ty vypadají moc dobře, to se mi zamlouvá

  • 20.01.2017 21:01 Specialista na hubnutí

    moc se mi zamlouvají jejichrecepty.https://www.svet-zdravi.cz/recepty/polevky

  • Kate Johnson 19.01.2017 17:01 hubnutí

    Hello everyone, my name is Kate Johnson.I was able to hack my husband's phone remotely and gained…

  • Host Loan 19.01.2017 16:01 hubnutí

    Už jste byl odepřen úvěruu banky nebo soukromé osoby?Zde je vaše šance získatúvěr pro obchodní…

  • Daniela 17.01.2017 19:01 hubnutí

    A nějaké prádlo, které má vyšší pas, aby trochu stáhlo bříško holky nosíte?

Píšeme jinde


Zdravě.cz na Facebooku