Zhubnout po porodu? Jde to!

V období šestinedělí (často ještě dlouho po něm) mívají novopečené maminky docela jiné starosti. Není čas na udržování vlastní kondice a péči o zevnějšek. Dítě a domácnost nekompromisně zabírají všechen čas, a když už si žena může odpočinout, šance aspoň trochu dospat probdělou noc obvykle zvítězí nad úvahou o tom, zda by to nechtělo manikúru, pleťovou masku a malé posilovací cvičení.

Ze zanedbávání sebe sama po této stránce se však může stát zvyk, jehož důsledky pak přispívají k depresím, objevující se na začátku mateřství. Stejně tak přebytečná kila, která se nám nahromadila v těhotenství a po něm, se jaksi sama nevytratila. Co s tím, když se diety během kojení nedoporučují a na cvičení nezbývá čas ani energie?

Jak začít s hubnutím po porodu?

Jako u každého hubnutí, tak i tady platí zásadně nic neuspěchat, brát to celé s nadhledem a hlavně se netrápit srovnáváním s kamarádkami nebo dokonce s celebritami, které pár týdnů po porodu ukazují na titulních stranách časopisů plochá bříška a dokonalé proporce. Každá jsme jiná, i každé těhotenství je jiné. Jak moc během průběhu těhotenství přiberete, to je velmi individuální, jen těžko to ovlivníte, a proto je zbytečné nad tím dlouze uvažovat. Pevnou vůlí, pozitivním naladěním, odhodláním a trpělivostí dosáhnete nakonec skvělých výsledků a vaše snaha bude určitě brzy vidět.

S hubnutím pomůže i kojení

Jak známo, velkým pomocníkem při spalování kalorií je už samotné kojení. Je velkým přínosem pro vaše dítě, ale i pro váš organismus. Jde o poměrně vysoce energeticky náročný proces, díky kterému, aniž si to možná uvědomujete, zdravě hubnete. Hormony produkované během kojení dále podporují metabolismus a mají tak nezanedbatelný vliv na pomalé vracení se organismu do původního stavu.

Aktivita, cvičení a zdravý jídelníček po porodu

Samozřejmě nemůžeme opominout zdravý jídelníček a fyzickou aktivitu, ať už jsou tyto rady při snaze o hubnutí jakkoli obehrané. Vzhledem k potřebě kojení však rychle zapomeňte na cokoliv jen trochu se podobající rychlé až drastické redukční dietě. Stačí jen trochu přizpůsobit každodenní stravování vašim novým potřebám a zaměřit se především na pestrou a vyváženou stravu s dostatkem bílkovin, minerálů a vitamínů, omezit tuky a cukry. Co se týče cvičení, není třeba hned pomýšlet na cílený fitness program. Vám i dítěti úplně postačí dlouhé procházky na čerstvém vzduchu, s kočárkem můžete zkusit i inline bruslení. Postupně můžete začít využívat třeba čas trávený u televize pro jednoduchá cvičení, která vám pomohou se shazováním kil, ale i se zpevněním postavy.

Motivaci a inspiraci najdete např. na webu www.zjv.cz kde se s vámi o své zkušenosti podělí další maminky, které chtějí být po porodu a během mateřské dovolené opět fit. Jednoduchým poporodním cvičením vás tu na videu natočeném ve spolupráci se Zdravotní pojišťovnou ministerstva vnitra provede známá herečka, zpěvačka a samozřejmě také maminka - Marta Jandová. Projekt této zdravotní pojišťovny nese název Zdraví jako vášeň a skrze něj tu pro vás pravidelně vydává rady a tipy týkající se mateřství.

Zdroj: www.zdravijakovasen.cz

Foto: Pixabay.com

Zhubnout po porodu? Jde to! patří do témat

Přidat příspěvek k tématu

* Povinné pole

Adresář

Diskuze na téma Hubnutí, dieta a zdravá strava

  • 20.01.2017 21:01 zdravé hubnutí

    dvoreačko a koukalas na ty recepty, co mají na netu? Ty vypadají moc dobře, to se mi zamlouvá

  • 20.01.2017 21:01 Specialista na hubnutí

    moc se mi zamlouvají jejichrecepty.https://www.svet-zdravi.cz/recepty/polevky

  • Kate Johnson 19.01.2017 17:01 hubnutí

    Hello everyone, my name is Kate Johnson.I was able to hack my husband's phone remotely and gained…

  • Host Loan 19.01.2017 16:01 hubnutí

    Už jste byl odepřen úvěruu banky nebo soukromé osoby?Zde je vaše šance získatúvěr pro obchodní…

  • Daniela 17.01.2017 19:01 hubnutí

    A nějaké prádlo, které má vyšší pas, aby trochu stáhlo bříško holky nosíte?

Píšeme jinde


Zdravě.cz na Facebooku