Zdravé přesnídávky nejen při redukční dietě

Svačina, to už dávno není jen typická houska se salámem a jablko, jak ji známe ze školních let. Máme pro vás moderní a zdravé tipy na svačinky a přesnídávky, které jsou obzvlášť důležité také při snaze shodit pár přebytečných kil. Díky pravidelným svačinám si můžete dát jen lehčí oběd a mnohem méně kalorickou večeři. Podle odborníků je také zřejmé, že lidé trpící nadváhou jí méně než třikrát denně.

Za přibírání mohou špatné stravovací návyky a nedostatek času na jídlo

Nesnídáte, o času na dopolední či odpolední přesnídávku nemůže být ani řeč? Pak to chce radikální změnu. Spoléhat se na vydatnější oběd a pořádnou porci čehokoliv k večeři, nebo dokonce typické večerní a noční vyjídání lednice, to jsou zvyky, které se brzy negativně projeví na vašem vzhledu i zdraví. Chcete-li zůstat fit a třeba i po zimě trochu zhubnout, zařaďte do svého jídelníčku odlehčené malé svačinky, které jsou plné proteinů a vitamínů. Nezbývá-li vám mezi hlavními jídly příliš času, dopřejte si alespoň jablko nebo banán, müsli tyčinku nebo zeleninový či jogurtový koktejl.

Přesnídávky během dne

Velký problém je také častý návyk jídla ve spěchu, ve stoje, jíst hltavě apod. Organismus potřebuje přijímat a doplnit živiny v klidu, stres rozhodně nenapomáhá dobrému zažívání. Dlouhé intervaly mezi jídly a hltavé večerní přejídání po celodenním hladovění, to jsou další časté chyby vedoucí ke zdravotním problémům (diabetes, infarkt, mozková mrtvice, metabolický syndrom, apod.). Studia zaměřená na prevenci civilizačních chorob doporučují pravidelnost stravování v menších porcích.

Zdravé svačinky nejen při hubnutí

Dopolední svačina by měla být zdrojem sacharidů, protože má za úkol dodat vám dostatek energie až do oběda. Dopoledne by pak měl být příjem potravy vyšší než po obědě.

Tip na zdravou dopolední svačinku

Celozrnné sušenky, ořechy, ovoce, mléko, žitný celozrnný chléb s kozím pomazánkovým sýrem, zelenina.

Tip na zdravou odpolední svačinku

Odpolední svačina už neklade takový důraz na zdroje energie, aktivit ubývá a nadchází ta část dne, kdy si budeme užívat odpočinku.

Dopřejeme si zeleninový salát s tuňákem a vejci (pro odpolední sportovní aktivity), ovocný salát, jogurtové ovocné mléko, proteinovou tyčinku.

Zdroj: prozeny.cz

Foto: Pixabay.com

Zdravé přesnídávky nejen při redukční dietě patří do témat
  • Chlorella Marcela 07.04.2015 12:26:38

    Mi k ovoci pomáhá i tree3chlorella - beru ji 2x denně a díky zelenému čaji mi jsou taky kalhoty větší ;-) takže můžu ze zvé zkušenosti jen a jen doporučit ;-)

Přidat příspěvek k tématu ???

* Povinné pole

Adresář

Diskuze na téma Hubnutí, dieta a zdravá strava

  • Ivík 23.01.2017 17:01 hubnutí

    a kde je kupuješ? Někde u Vás v krámě?

  • Kógl 23.01.2017 16:01 hubnutí

    no tak já přidávám chia semínka hlavně do smoothie, úplně ti to změní chuť, ale to je na každém…

  • Ivík 23.01.2017 11:01 hubnutí

    no jakékoliv, prostě jak je zrovna vy využíváte :)

  • Kógl 23.01.2017 11:01 hubnutí

    jaké využití konkrétně myslíš?

  • Ivík 23.01.2017 10:01 hubnutí

    ahoj lidi, má někdo zkušenosti s používáním chia semínek?

Píšeme jinde


Zdravě.cz na Facebooku