Proč jíst jablka?

Jablka regulují trávení, pomáhají nám v boji proti infekcím, mají detoxikační a regenerační účinky, posilují imunitu, povzbuzují náladu a dokonce i omlazují. Říká se, že jedno jablíčko denně pomáhá udržovat zdraví i vitalitu.

Zdravotní a dietetický přínos jablek je velmi výrazný. Energeticky nejsou vydatná, obsahují až 83 procent vody a velké množství cenných látek. Měli bychom je jíst neloupaná, protože jak známo, nejbohatším zdrojem vitamínů je u tohoto ovoce právě slupka, která obsahuje železo, fosfor, draslík, hořčík, vápník, vitamin C, karoten, nenasycené mastné kyseliny a vlákninu.

Jablka v zimě

Jablka můžeme kupovat celý rok, ale na konci léta a na začátku podzimu jsou rozhodně nejchutnější a cenově nejdostupnější. Z našich stolů je v určitých obdobích vytlačuje exotické ovoce, jako například nyní, v době Vánoc. Není to škoda? Jablka přece patří na vánoční stůl stejně jako například ořechy. Syrové jablíčko mívá mnoho barev, vůní i chutí, v zimě jíme křížaly, nebo se těšíme z vůně pečeného jablíčka se skořicí. Právě takto upravená jablka jsou skvělou alternativou i pro alergiky.

Jablko jako zásobárna antioxidantů

Jablka jsou doslova přeplněna antioxidanty, které chrání náš organismus před účinky volných radikálů, čímž prodlužují životnost všech buněk v lidském těle. Pokud bychom je rozebírali jednotlivě, určitě najdeme lepší zdroje těchto látek. Jablko je však zajímavé především širokým spektrem antioxidantů, které se vzájemně podporují.

Jablka - pomocníci při hubnutí

Sladkou složkou jablka je fruktóza, jednoduchý cukr, který se rozkládá spolu s jablečnou vlákninou pomaleji a udržuje tak hladinu cukru v krvi stabilní. Po jablku neztloustnete, i když se vám může zdát chuťově velmi sladké. Důležité pektiny také prospívají střevům a zároveň rychle vysílají do mozku signál o nasycení.

Jablka - pektin a vitamíny

Pektin není v žádném jiném plodu obsažen v takovém množství. Tato rozpustná vláknina brání rozvoji škodlivých mikroorganismů, podporuje střevní peristaltiku a vylučování toxinů z těla, čímž napomáhá prevenci rakoviny. Vitaminy obsažené v jablku jsou mimo jiné: provitamin A, vitaminy B1, B2, B3, B6, kyselina listová, vitamin C, vitamin E aj.

Zdroj: prostezdravi.cz, cordeus.cz, rehabilitace.info

Foto: Pixabay.com

Proč jíst jablka? patří do témat

Přidat příspěvek k tématu

* Povinné pole

Adresář

Diskuze na téma Hubnutí, dieta a zdravá strava

  • Kamila 15.01.2017 21:01 zdravé hubnutí

    Super, děkuji za tvůj čas a za info.

  • Zuzka 15.01.2017 21:01 zdravé hubnutí

    Čištěni je v pohodě. Stačí opláchnout pod vodou a je to. Nic složitýho. Ta cena mě taky trochu…

  • Kamila 15.01.2017 21:01 zdravé hubnutí

    A čištění je taky v pohodě? Není to nijak složitý? Jen mě trochu odrazuje ta cena :-/

  • Zuzka 15.01.2017 21:01 zdravé hubnutí

    Jasně. Je super na zmrzliny, nebo na přípravu dětských příkrmů. Zkoušela jsem už i nudle :-)

  • Kamila 15.01.2017 21:01 zdravé hubnutí

    Ten vypadá hodně dobře. A používáte ho i k jiným účelům, než je odšťavňování?

Píšeme jinde
  • Recept na cibulačku s vínem krok za krokem

    Recept na cibulačku s vínem krok za krokem

    Recept na výbornou polévku, která v těchto mrazech zaručeně zahřeje. Základem je cibule, bílé víno a k podávání nesmí chybět bílá opečená bagetka a sýr. Uvaříme si ji krok za krokem.

  • Vaříme luštěniny

    Vaříme luštěniny

    Hrách, fazole, čočka, cizrna, ale také sója, vigna (naklíčené fazole mungo) či arašídy - to jsou luštěniny, zralá semena luskovin. Luštěniny tvoří základní součást zdravého jídelníčku. Dnes vám dáme tipy k jejich správné přípravě.



Zdravě.cz na Facebooku