Proč jíst jablka?

Jablka regulují trávení, pomáhají nám v boji proti infekcím, mají detoxikační a regenerační účinky, posilují imunitu, povzbuzují náladu a dokonce i omlazují. Říká se, že jedno jablíčko denně pomáhá udržovat zdraví i vitalitu.

Zdravotní a dietetický přínos jablek je velmi výrazný. Energeticky nejsou vydatná, obsahují až 83 procent vody a velké množství cenných látek. Měli bychom je jíst neloupaná, protože jak známo, nejbohatším zdrojem vitamínů je u tohoto ovoce právě slupka, která obsahuje železo, fosfor, draslík, hořčík, vápník, vitamin C, karoten, nenasycené mastné kyseliny a vlákninu.

Jablka v zimě

Jablka můžeme kupovat celý rok, ale na konci léta a na začátku podzimu jsou rozhodně nejchutnější a cenově nejdostupnější. Z našich stolů je v určitých obdobích vytlačuje exotické ovoce, jako například nyní, v době Vánoc. Není to škoda? Jablka přece patří na vánoční stůl stejně jako například ořechy. Syrové jablíčko mívá mnoho barev, vůní i chutí, v zimě jíme křížaly, nebo se těšíme z vůně pečeného jablíčka se skořicí. Právě takto upravená jablka jsou skvělou alternativou i pro alergiky.

Jablko jako zásobárna antioxidantů

Jablka jsou doslova přeplněna antioxidanty, které chrání náš organismus před účinky volných radikálů, čímž prodlužují životnost všech buněk v lidském těle. Pokud bychom je rozebírali jednotlivě, určitě najdeme lepší zdroje těchto látek. Jablko je však zajímavé především širokým spektrem antioxidantů, které se vzájemně podporují.

Jablka - pomocníci při hubnutí

Sladkou složkou jablka je fruktóza, jednoduchý cukr, který se rozkládá spolu s jablečnou vlákninou pomaleji a udržuje tak hladinu cukru v krvi stabilní. Po jablku neztloustnete, i když se vám může zdát chuťově velmi sladké. Důležité pektiny také prospívají střevům a zároveň rychle vysílají do mozku signál o nasycení.

Jablka - pektin a vitamíny

Pektin není v žádném jiném plodu obsažen v takovém množství. Tato rozpustná vláknina brání rozvoji škodlivých mikroorganismů, podporuje střevní peristaltiku a vylučování toxinů z těla, čímž napomáhá prevenci rakoviny. Vitaminy obsažené v jablku jsou mimo jiné: provitamin A, vitaminy B1, B2, B3, B6, kyselina listová, vitamin C, vitamin E aj.

Zdroj: prostezdravi.cz, cordeus.cz, rehabilitace.info

Foto: Pixabay.com

Proč jíst jablka? patří do témat

Přidat příspěvek k tématu

* Povinné pole

Adresář

Diskuze na téma Hubnutí, dieta a zdravá strava

  • Erika 25.03.2017 20:03 Hubnutí

    Já o liposukci celkem uvažuju, vy jste u toho plastika byla přímo na liposukci?

  • Eliška 25.03.2017 16:03 Rady a zkušenosti s hubnutím

    No, na úbytek váhy je nejdůležitější stravování! Vždy sníst jen tolik, kolik tělo stráví!

  • Engie 24.03.2017 18:03 zdravé hubnutí

    Ahoj, nevíte, kde v Praze se věnují nutričnímu poradenství ?

  • Pavel 24.03.2017 09:03 Rady a zkušenosti s hubnutím

    Kolik jsi zhubla Františko?

  • Gabriel 24.03.2017 08:03 Rady a zkušenosti s hubnutím

    mě se nejvíc líbí, že http://www.svet-zdravi.cz/ má odborníky na skoro všechny tipy diety a…

Píšeme jinde


Zdravě.cz na Facebooku